تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۰
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۱۱۹۹۰۸
سرویس خبر : انرژی

یک پیش ­بینی | بازار پتروشیمی­ آسیا تا پایان روز جمعه

می متالز - بازار پتروشیمی ها تا پایان هفته جاری میلادی با چه روندی از سر گذرانده میشود. این پیش بینی است که برخی در این خصوص ارایه داده اند.
یک پیش ­بینی | بازار پتروشیمی­ آسیا تا پایان روز جمعه

به گزارش می متالز،  بازار پتروشیمی در قاره آسیا طی هفته جاری حاوی احساسات مثبت و منفی است. به گفته اس­اند­پی گلوبال پلتس، پیش ­بینی می­شود بخش آروماتیک کماکان عوامل بنیادی که به قیمت­ها فشار می­ آورند، تجربه کند و از سوی دیگر، حمایت قیمتی برای برخی الفین­ ها مانند پروپیلن گزارش می­ شود.

بر اساس این گزارش، انتظار می­ رود عوامل بنیادی و حس بازار پارازایلین تا حد زیادی بدون تغییر باقی بماند. همچنین، پیش ­بینی می ­شود بحث بر سر قیمت قرارداد سررسید آگوست پارازایلین آسیا در فاصله دوشنبه تا جمعه هفته جاری ادامه داشته باشد.

بازار اتلین نیز درگیر احساسات متناقض در هفته خواهد بود. از سویی، این محصول پتروشیمی به نظر با عرضه وارداتی نه چندان زیادی روبرو باشد که پیشنهادات برای محموله ­هایی که از آمریکا می ­رسند را تقویت می­ کند. از طرف دیگر، برخی منابع بازار گفته­ اند اگر یک واحد مونواتلین ­گلایکول در دالیان که ظرفیت تولید 8/1 میلیون تن در سال را دارد، بسته شود، عرضه داخلی اتلین ممکن است افزایش یابد. با این حال، پیش ­بینی می ­شود تقاضا در جنوب و جنوب ­شرق آسیا احتمالا پایین باقی بماند چراکه حاشیه سود برای استایرن و پلی­ استر ضعیف است.

منابع مطلع به پلتس گفته­ اند تقاضای پلی ­اتیلن برای بسته­ بندی خوب است اما تقاضای پلیمر جهت استفاده در لوازم خانگی ضربه بزرگی خورده است. تاجران به این نکته اشاره کرده­اند که محصولاتی که با هزینه کم از آوریل خریداری شده ­اند به زودی از دریا به خشکی می­رسند و ممکن است این موضوع قیمت­ها را تحت تاثیر قرار دهد.

انتظار می­رود بازار پروپیلن آسیا به دلیل کاهش عرضه تحویل فوری بسیار حمایت شود. گزارش شده عرضه برای تحویل در آگوست کم یاشد چراکه تولیدکنندگان کره­ ای ظرفیت خالی عرضه نقدی را برای مصرف داخلی اختصاص می­دهند و خریداران چینی پیش از این وقتی قیمت تازه وارد روند نزولی شده بود، بسیاری از این محموله ­ها را خریداری کردند.

بازار پلی­ پروپیلن به دو بخش تقسیم شده است. از سویی، از آنجایی که دسترسی زیادی به گزینه ­های خرید نقدی وجود ندارد، فروشندگان بر قیمت­های پیشنهادی خود مقاومت می­کنند. از طرفی، خریداران منتظرند تا قیمت­ها به دلیل نااطمینانی در تقاضا پایین بیاید. بازیگران بازار امیدوارند مسیر مشخصی را در روزهای آتی ببینند زیرا گفته می­ شود پیشنهادات تازه­ای در هفته جاری برای محموله­ های آگوست اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، قیمت ­های متانول نیز در جنوب ­شرق آسیا ممکن به یکی از دو سوی متضاد برود. از طرفی، بازگشایی قریب­ الوقوع پتروشیمی پتروناس و همچنین واحدهای شرکت متانول برونئی می­تواند بر روند صعودی قیمت­ها تاثیر عکس بگذارد. قیمت متانول به علت کمبود عرضه منطقه­ ای از اوایل جولای تا پایان هفته قبل 39 دلار در هر تن رشد کرد تا به 230 دلار برای CFR جنوب­شرق آسیا برسد.

با این حال، منابعی گفته ­اند خاموشی تولید بدون برنامه قبلی در یک کارخانه در خاورمیانه ممکن است تا حدی قیمت­ها را تقویت کند، چراکه بازار هدف آن عمدتا هند و کره است. در همین حال، عوامل بنیادین در بازار کره جنوبی به نظر خوب می ­آید.             

عناوین برگزیده